wtorek, 19 kwietnia 2011

Bezmączne ciasto czekoladowe

Kiedy zobaczyłam przepis, nei byłam przekonana. Ciasto bez mąki?! A jednak...
Muszę się Wam przyznać, że nie jestem zbyt dobra w pieczeniu ciast. Masa zawsze wyjdzie fantastyczna ale zawsze zepsuję coś podczas pieczenia. Często jestem zbyt niecierpliwa, za szybko wyjmuję je z pieca. Będę z Wami naprawdę szczera- kiedyś zepsułam nawet karpatkę z pudełka! Wiem, wstyd ale poprawiłam się. Staram się trzymać przepisu, jestem bardziej cierpliwa. Polecam Wam to ciasto, jest bardzo szybkie no i chyba nie da się go popsuć... w sam raz dla młodych i zabieganych mam!
Fantastycznie sprawdzi się na świątecznym stole.

Składniki:
150g czekolady gorzkiej ( dodałam też kilka kosteczek mlecznej, nie mogłam się powstrzymać)
150g masła
6jajek
250g cukru pudru
100g zmielonych migdałów ( mogą być też orzechy np. nerkowce)
4 łyżki kakao
sok z 1 cytryny lub limonki
starta skórka z 1 cytryny lub limonki
listek świeżej mięty do dekoracji

Przygotowanie:
1. W małym rondelku topimy czekoladę z masłem
2. Ubijamy jajka z cukrem ( aż zwiększą objętość) dodajemy mielone migdały i kakao. Następnie dodajemy ostudzoną czekoladę z masłem i delikatnie mieszamy. Na koniec dodajemy jeszcze skórkę i sok z cytryny/limonki.
3.Formę do ciasta wykładamy papierem, przelewamy masę do formy i wstawiamy do nagrzanego piekarnika o temperaturze 180st. na 40min.
4. Po wystudzeniu, dekorujemy cukrem pudrem i świeżą miętą.


Proste prawda!?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz