piątek, 23 września 2011

Made in Italy....

                  


Moim marzeniem jest pojechać o tej porze do Włoch, kiedy jest tam mało turystów i niezbyt duże upały. Marzą mi się wąskie uliczki pełne aromatów i zapachów. Suszone pomidory, świeże zioła, pasty pomidorowe no i makarony.... Dziś proponuję Wam małą Italię ;)

Składniki:
makaron spagetti
pół piersi z kurczaka
1 średnia cebulka
puszka pomidorów w puszcze
garść świeżej bazylii
oliwa z oliwek
4-5 suszonych pomidorów (własnej roboty, przepis podam Wam następnym razem- zapraszam! )
4-5 pomidorków cherry do dekorcji
oregano
przyprawa Kamis do kuchni Włoskiej
starty parmezan
sól, pieprz

Wykonanie:
Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy dodajemy cebulkę. Następnie na zrumienioną cebulkę wrzucamy kurczaka i suszone pomidorki pokrojone w drobną kosteczkę, solimy pieprzymy i wsypujemy pozostałe zioła ( bazylia, oregano, przyprawa Kamis). Kiedy kurczak bedzie gotowy dodajemy puszkę pomidorów. Makaron gotujemy al dente, odcedzamy i zostawiamy w garnku i dolewamy do niego pomidory z kurczakiem. Wszytsko mieszamy i jeszcze chwilę podgrzewamy na małym ogniu. 
Przekładamy do miski, sypiemy tartym parmezanem i pomidorkami koktajlowymi. Do dekoracji mozemy podać świeżą bazylię. 



3 komentarze:

  1. Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju makarony, byleby bez owoców morza bo ich nie cierpię. Napewno przepis wypróbuje, tylko bez tej przyprawy Kamis! Co do Włoch to na odpoczynek polecam Sardynię.Ja byłam pod koniec maja więc nie było wielkich upałów, za to ciepełko i słoneczko. Piękna wyspa, cudowne, lazurowe morze, białe plaże.Zwiedzać pewnie też co jest, ale ja raczej na plażowaniu się koncentrowałam;-)Smaka mi narobiłaś na ten makaronik, ale obżarłam się sernika więc nie wypada więcej w siebie wciskać;-) Przygotowania do urodzin Majeczki idą pełną parą?Tylko pare dni zostało? Wczoraj siadłam i przeczytałam całego Twojego bloga więc chyba jestem w miarę na bieżąco

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm pychotka, Wlochy to i moje marzenie, chcialabym tez do Grecji baaaaaaaaaardzo pojechac i do Nepalu i do NY i do Australii, kurde caly swiat, bym z checia zwiedzila :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny blog... fajnie sie czyta, ekstra zdjecia
    rewelacja
    gratuluje

    OdpowiedzUsuń